7 technik Steve'a Jobsa

10/08/2016


Carmine Gallo w swoich książkach: "Steve Jobs: Sekrety innowacji" oraz "Steve Jobs: Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością" podał siedem technik, jak skutecznie sprzedawać swoje pomysły tak jak Steve Jobs.

Pozwolę sobie, je krótko wymienić.

1. Niech publiczności opadnie szczęka
Warto oprócz prezentacji przygotować dodatkową formę wizualizacji, która utkwi w pamięci słuchaczy i ożywi przekaz.

Gallo jako jeden z przykładów podaje wystąpienie Steve'a Jobsa w 2008 r., kiedy Steve Jobs wyciągnął MacBooka Air z szarej biurowej koperty, żeby pokazać wszystkim jak cienki jest ten komputer. Jaka była reakcja widowni? Możecie to zobaczyć klikając w ten link https://www.youtube.com/watch?v=OIV6peKMj9M

2. Trzymaj się reguły trzech
Z badań neurobiologów wynika, że ludzki umysł jest wstanie przetwarzać tylko trzy lub cztery "porcje" informacji naraz.
W sztukach teatralnych mamy maksymalnie trzy akty, a w bajce np. trzy świnki :).
Prezentacje Jobsa zwykle dzieliły się na trzy części.

3. Zaproś innych na scenę
Wg badań dr Johna Mediny po 10 minutach uczestnik konferencji przestaje słuchać. Warto po tym czasie scenę dzielić z innymi np. ze współpracownikami albo z klientem oraz pokazać wideo.

4. Wprowadź bohaterów i czarne charaktery
30 sekundowe reklamy "I'm a Mac, I'm a PC" (https://www.youtube.com/watch?v=qfv6Ah_MVJU) oparte są na tej zasadzie.
W prezentacjach warto mieć z publicznością wspólnego wroga. Ty i twoja publiczność jesteście wówczas po tej samej stronie. Bohaterami opowieści są oczywiście marka i produkt.

5. Myśl wzrokowo
Prezentacje Apple'a są bardzo proste i obrazowe. Brak w nich wypunktowanych list, za to jest obraz i mało tekstu. Został w nich wykorzystany znany w psychologii "efekt wyższości obrazu", według którego łatwiej zapamiętujemy przekaz przedstawiony w formie tekstu i obrazu, niż samego tekstu.

6. Ułóż nagłówki pasujące na Twittera
Jeden tweet to 140 znaków, tak krótki powinien być nagłówek w prezentacji. Stworzenie budzącego zainteresowanie tweeta, nie jest proste, wg mnie to przekaz doprowadzony do perfekcji.

7. Sprzedawaj marzenia, nie produkty
"John Chambers, dyrektor generalny Cisco nie sprzedaje rutera on sprzedaje ideę międzyludzkich połączeń, rewolucjonizujących sposób w jaki ludzie żyją, pracują, bawią się i uczą.” fragment z książki "Steve Jobs: Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością" Carmine Gallo

Umiejętność budowania głębszych znaczeń wokół produktów, to trudna sztuka, ale jak widać możliwa do wykonania.

Jeśli Twoje wystąpienie będzie wygłoszone monotonnym głosem bez przekonania, bez prób, to te 7 technik, może się nie sprawdzi

To może Ci się przydać

Popularne posty

Pamiętaj!

„Jeśli informacja jest przekazywana ustnie, po 3 dniach pamiętamy około 10 procent. Jeśli do prezentacji włączymy obrazy, zapamiętywanie może wzrosnąć do 65 procent.”
– twierdzi neurobiolog dr John Medina.

Po 3 dniach pamiętamy

Po 3 dniach pamiętamy