Dla kogo przygotowujesz wystąpienie?

3/12/2016


Zanim usiądziesz przed komputerem i zaczniesz wybierać zdjęcia oraz zastanawiać się nad tekstami, powinieneś zadać sobie kilka pytań.

1. Kto będzie odbiorcą wystąpienia i jakie ma potrzeby?
  • Dla kogo?
    (specjaliści rozumiejący szczegóły techniczne czy przedstawiciele działów „biznesowych”, dla których liczy się funkcjonalność i korzyści)
  • Czy znasz ich?
  • Czy podejmują decyzje?
  • Jakie mogą mieć nastawienie?
  • Czego oni mogą oczekiwać?
  • Jakie mają potrzeby?
  • Co blokuje/hamuje ich decyzje o kupnie/akceptacji idei, podjęciu działania?
  • Co pozwoli/pomoże tę blokadę przełamać?
  • Czy znają firmę i produkty?

2. Jaki ma być efekt, rezultat twojej prezentacji?

  • Co chcesz osiągnąć?
  • Jak twój produkt może im w tym pomóc?

3. Ile czasu będzie trwał pokaz prezentacji?
(w podziale na prezentację właściwą i część na dyskusję).

Czy wiesz w jakiej jednej sprawie większość uczestników zgadza się z tobą? Jeśli tak, to wykorzystaj to. Jeśli na sali jest grupa osób, na której szczególnie Ci zależy, może warto zastanowić się na opracowaniu komunikatu skierowanego wyłącznie do nich, by odebrali twoją prezentację jako osobisty wywód.
Nie koncentruj się na sobie, tylko na publiczności zarówno przygotowując wystąpienie jak i w trakcie jego wygłaszania. Twoje wystąpienie ma odpowiedzieć na oczekiwania twojej widowni, dlatego tak ważne jest, by przygotowywanie prezentacji zacząć od jej poznania. Poznając głównych bohaterów, łatwiej będzie ci przygotować scenariusz prezentacji.

To może Ci się przydać

Popularne posty

Pamiętaj!

„Jeśli informacja jest przekazywana ustnie, po 3 dniach pamiętamy około 10 procent. Jeśli do prezentacji włączymy obrazy, zapamiętywanie może wzrosnąć do 65 procent.”
– twierdzi neurobiolog dr John Medina.

Po 3 dniach pamiętamy

Po 3 dniach pamiętamy