O czym warto pamiętać podczas wystąpień sprzedażowych?
6/13/2020
„Gadułami są ci, którzy rozmawiają z wami o innych. Nudziarze to ci, którzy opowiadają o sobie. Ale ci, którzy mówią wam o was samych – to czarujący gawędziarze…”
Marcel Pagnol
Niestety w wystąpieniach sprzedażowych pokutuje przestarzała i mało skuteczna zasada „wyjdź i powiedz, co masz im do powiedzenia”. Przedstaw firmę, a potem produkt, który chcesz sprzedać.
Jeśli całą swoją uwagę skupiasz na produkcie, opowiadając ile to on może zrobić, zapominając o słuchaczach, jesteś „nudziarzem”.
Jeśli całą swoją uwagę skupiasz na produkcie, opowiadając ile to on może zrobić, zapominając o słuchaczach, jesteś „nudziarzem”.
Jeśli jednak twoja opowieść o produkcie uwzględnia potrzeby twoich słuchaczy, kiedy mówi o nich samych, o ich problemach dnia codziennego, jesteś „czarującym gawędziarzem” i dobrym sprzedawcą. Nie tylko znasz swoją publiczność, ale potrafisz się z nią zidentyfikować, przez co stajesz się dla niej wiarygodny.
To nie twoja firma, ani produkt powinny być najważniejsze w twojej opowieści, ale twój słuchacz. Egocentrycy nie tworzą więzi. Wiecznie opowiadają o sobie, o swoich sukcesach, przez co reszta czuje się zakłopotana, bo nie ma ochoty się tym zachwycać i najchętniej zmieniłaby temat rozmowy. Nikt nie lubi się spotykać z takimi ludźmi ani słuchać takich wystąpień.
Przed spotkaniem z klientem znajdź czas by go poznać, a kiedy się z nim spotkasz, skup swoją uwagę na nim, mów mu o nim samym, bądź „czarującym gawędziarzem”.